Håller med Blondinbella i denna fråga om ytlighet!

"Varför i hela friden klassas ytlighet som något negativt? Varför skulle man vara en sämre person för att man lägger den där extra minuten framför spegeln eller spenderar pengar på sitt utseende? Försvinner hjärnceller eller att kunna känna empati för andra människor bara för att man lägger ner mer tid på sig själv?  I Sverige idag klassas det som fult att säga inför andra att man tycker att man är snygg, det är fult att spendera mycket pengar på kläder och det är fult att tycka att skönhetsoperationer är okej. Detta gör mig så vansinnigt arg för vem ska någonsin säga att man är vacker om man inte själv kan göra det? Det är viktigt att vara ytlig, egoistisk och bry sig om sig själv, för älskar man inte sig själv hur ska man då kunna älska en annan människa?"
Taget från blondinbella.se

Det är ju så sant som det är skrivet ju! Är man en sämre människa för att man tycker om sig själv? Jag kan inte säga att jag känner mig som en dålig medmänniska bara för att jag är fåfäng och har ett väldigt högt ego! Visst jag kanske inte alltid bryr mig om vad som händer i alla andras liv men det som intresserar mig det är jag snabb med att kommentara. Jag tycker iallafall att jag är väldigt uppmärksam och lägger märket till när någon färgar håret, köpt en ny tröja. Då ger jag en komplimang och säger att jag tycker att den/det är väldigt fint. Eller om jag inte tycker det så uppmärksammar jag iallafall att denne har gjort något med sitt ytre! Men återigen, är man en sämre person för det, har man mindre hjärna? Jag personligen tycker att Blondinbella tex har ett väldigt snyggt ytre och vi alla vet ju att hon är fan inte mer korkad än en icke fåfäng person. Hade hon vart dum i huvudet så hade hon aldrig kunnat skappa sig två framgångsrika aktiebolag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: Ja, hon fick en del klappar;) Du skriver himla bra måste jag säga!

2009-01-07 @ 00:31:08
URL: http://mirakletochjag.blogg.se/
Postat av: fetknopp man som är tjooooock :D

det e ju fan så jävla sant! vaddå!? jag har typ damp med mitt utseende men inte e väl jag en sämre person för det. :O liksom man måste ju bry sig om sitt yttre i dagens samhälle för att vara någon som syns.haha och jag har jävlig mycket attensionwhore hahahha så kan det va xD men jag bryr mig ju inte mindre om andra för det ^^

2009-01-07 @ 11:28:04
Postat av: Trixie Eklöf

Men det hon säger med "ytlighet", hallå jag tycker att det är en riktigt dålig definition av vad hon skriver att hon menar. Ytlighet gillar jag inte! Men att bry sig om sitt utseende och lägga ner tid på det är inge fel... Fast visst kan det ju gå till överdrift det också..

2009-01-07 @ 18:53:41
URL: http://trixieeklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0