Shit vad mycket stavfel aså!

Hej!
Nu är jag hemma efter mitt möte med Ungdoms rådet. Det var riktigt lyckat. Vi hade ju ett häfte som vi skulle läsa tills idag. Detta gick vi igenom under hela mötet. Det var mest meningen att vi hade det här mötet för att diskutera vad vi tycket om allt som stod i det. Just innehållet hade vi inget att tillägga om men däremot den människa som skrivit detta! Fy fan aså! Till och med en liten 8:åring skulle kunna formulera sig bättre. Det var så mycket stavfel och massa fel i gramatiken. Så detta var det enda vi pratade om under hela mötet om hur de skrivit och vi skrev ner anteckningar om vad som var fel och sådant. Så detta ska vi lämna till komunen så de får lite kretik! Då kanske de tänker på detta till nästa gång de skickar ut något till oss som vi ska läsa!
Förutom detta har vi också valt styrelse. Jag blev vald till Vice Ordförande. Egentligen var jag faktiskt inte jätte intresserad av denna post men när de frågade om jag kunde tänka mig att vara det så gick jag iallafall med på det. Det är ju faktiskt ganska roligt iallafall :)
En liten ny sak var att vi faktiskt inte var i den lokalen vi har varit itidigare. Utan nu var vi i 16+ lokalen. För det var nån som skulle ha barnkalas i den andra avdelningen. När de anlännt dit så skulle de kolla på film och då hade de lite problem med projektorn. Så när jag och Anna (en annan tjej därifrån) gick dit för att hjälpa till så var det ganska förståeligt att de inte förstod, för när man kopplar i den så är det bara att sätta fast den i taket och koppla i sladarna som hänger där. Men dessa människor hade  hängt upp den helt korekt men däremot hade de dragit fram vareda slad som fanns och de hade kopplat allt fel så med lite hjälp av oss två så gick det ganska bra tillslut.
Nästa möte är nästa lördag kl.14.00 i Ungdomens Hus. Då ska vi få egna t-shirtar med eget tryck :) haha vad fett aså :P
Sen så ska vi även ha ett möte nästa månad den 21, då ska vi vara i Kommunhuset. Det längtar jag faktist lite extra till ;P
Nå mer än det har vi inte gjort... ja förutom fikat då.
Nu ska jag nog ta min dator och gå ut och sätta mig på studsmattan i det härliga kvällsvädret. Ska nog öven ta med mig min kanin upp så hon kan ligga och gosa i mitt knä. Det är riktigt mysigt, skönt med lite kvällsmys. Senare kommer även min farmor och farfar till oss. Då blir det ännu mer fikande...
Men vi hörs senare iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0