Möte i Ungdomens Hus i 7,5 timmar!

Hejsan!
Nu är jag äntligen hemma! Så skönt faktiskt. Man blev väldigt seg utav att sitta på möte i 7,5 timma. Själva mötet höll bara på i 5 timmar men sen bestämde några av oss för att stanna kvar och kolla på film i deras biosal. Vi kollade på "Förtrollad". Den var rätt bra faktiskt. Inte min favorit film kanske men det gick helt klart att se filmen... en gång! Men innan dess så hade vi ju som sagt möte. Där var det två tjejer från Sveriges Ungdoms råd med. De informerade oss om hur man kunde jobba i ett U-råd (Ungdoms råd). De kom med lite förslag men det är inte de har inte sagt exakt att så här ska ni jobba utan det är vi själva som har lagt upp allt eftersom hur vi vill jobba. Vi har bl.a pratat om att kanske ska hjälpa ungdomar att få jobb, kvällsjobb kanske eller sommarjobb vad man nu är ute efter. Jag skulle väldigt gärna ha ett kvälls- och helgjobb. Ni vet man tjänar ju pengar och så får man lära sig om hur det sedan är när man flyttar hemifrån och ska stå på egna ben.  Aså ska jag berätta allt som vi pratade om så kommer det att ta timmar för mig att skriva och även timmar för er att läsa så jag tror jag hoppar det! Men det var iallafall väldigt lärorikt. Nästa söndag så det vårt aldra första möte. Ska bli otroligt roligt. Då ska vi gå igenom vad man ska ha för roll/post i U-rådet. Jag skulle gärna kunna tänka mig att vara mediaansvarig. Det verkar otroligt roligt. Namnet säger sig väl själv men för er som inte då fattar så ska jag ta kontakt med bl.a EP (Enköpings Posten) så de kommer och gör repotages med oss och kanske till och med man kan få kontakt med TV. Det vore roligt. Tänk om Enköping kommun skulle vinna det där priset för bästa ungdomsrådet eller vad det nu var, då kanke TV också öppnar upp ögonen för oss. Det vore troligt soft ;)
Jag har tänkt ett tag och har kommit fram till att jag har ju nu under ett lång tid sagt att jag vill bli väldigt framgångsrik inom media. Men om det skulle vara så att det inte går så skulle jag även kunna tänka mig att vara väldigt högtuppsatt politiker. Jag nöjer mig liksom inte med att vara bara en av medlemmarna utan jag ska vara en väldigt högtuppsatt än. Gärna stadsminister! ;P Då syns jag ju både i TV och får otoligt bra betalt och så har jag makt xD Hehe, jaa mina fantasier skenar iväg lite ibland :P Men man kan ju alltid dröma... innan man kommer dit på riktigt!
Ne nu ska jag äta mat så hörs senare!


Vi fick allt detta att ha med oss på mötena, block att skriva i men pennan som ligger bredvid. Sen fick vi även ett höfte med papper i.

Detta måste jag läsa senare ikväll

När det var slut så orkade inte jag och Karin stanna kvar där så vi gick en vända i Enköping och tog lite naturbilder ;P







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0