Imorgon blir den blåst

Hej!
Nu är jag ensam hemma och som tur var så hade min bror inte stängt av sin dator så det är bara att sitta här nu. Mamma är på spa med en kompis, mina bröder och far är nere och kollar på innebandy. Wiih så kul! *host*
Men innan pappa åkte ner så kom Stefan förbi en sväng och kollade in mi dator. Det gick inte att fixa så vi har bokat tid med honom för en blåsning. Så imorgon efter jag sålt tidningen så ska jag ringa honom och höra när jag kan komma ner. Gud vad skönt, och det blir XP igen och det är jag så glad över för jag har verkligen ingen lust med Vista längre alls. Så det ska bli så skoj och skönt att kunna sitta vid min egen dator hur mycket jag vill och främst när jag vill!
Efter att dom kommit hem (aså pappa och mina bröder) så ska jag och pappa gå ner till min gammelfarmor. Hon såg mig i tidningen och ringde och undrade om jag var intresserad av dikter (det är jag visserligen inte), men om jag var det så fick jag så gärna komma ner till henne och prata om skrivande och så skulle jag få tre häfften av henne med dikter som hon själv har skrivit. Hon är jätte duktig det är hon så jag tackade såklart ja till de. Man vet ju inte hur länge hon kommer leva, och den dagen hon inte gör det längre så finns det ju ingen som kan förra hennes dikter vidare om sin barndom och allt det. Jag som är väldigt intresserad av historia sitter gärna och pratar med henne för hon pratar ganska mycket om hur det var när hon var ung  och det. Och det är riktigt intressant faktiskt. Hon är ju faktiskt 91 år så det var ju några år sedan hon var ung.
Nu ska jag läsa mina bloggar och sen så vet jag inte vad jag ska göra faktiskt. Men det kommer nog ta ett tag så jag är nog klar lagom till att de är hemma igen!
Ska se om jag kan slänga in ett inlägg snart igen!

Kommentarer
Postat av: jenny

Händer ikväll då?

2008-10-11 @ 13:37:27
URL: http://jenny89bengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0