Alltså den här konfimations saken var ju värd också!

Som rubriken lyder så tycker jag ju verkligen att den här konfimationssaken var värd, NOOT! Det var totalt värdelöst. Det började med att jag och mamma kom fem minuter sent. :S Det första som vi gjorde var att man skulle gå en runda runt huset "Livetsstig" som de så vacker yttryckte det. Det började med födelsen sen till sist så kom man till Himlen. Och himlen var inomhus i Kyrkans Hus där de bjöd på en massa fika! Hur värt är det egentligen på en skala? Jag och mina brudar satt på samma rad och sen när de skulle börja prata så kunde inte tjejerna sluta skratta så man blev helt uttittad och man skämdes ju inte lite. Jag gillar att ha allas blickar på mig men i såna här fall så står jag gärna och glor istället för att vara gloobjektet. Jag fick säga åt dem massor med gånger och även Oliwias mor sa till och sist var det till och med prästen. Men tillslut så blev de tysta och det var riktigt skönt ska jag säga.
Det värsta som hände under kvällen var iallafall när de sa hur många gånger man var tvungen att gå i veckan för att kunna få ihop sina poäng. Jag har fyra st just nu och man ska ju ha 40. Men om man ville ha alla poängen fram till i maj då vi ska komfimera oss så måste man gå minst två gånger i veckan! Det är ju sjukt mycket och man får bara ett poäng för var sak man gör. Det är ju fruktansvärt. Det är ju typ som att bekräfta att man dyrkar gud och går i kyrkan varje söndag som alla gamlingar utan liv! Hallå jag går i åttan, har de nån aning om hur mycket läxor och prov vi har? Hur ska jag även hinna med det här? De jag undrar då ibland hur de har tänkt. De kan ju inte ha tänkt mycket alls!
Nu ska jag iallafall snart äta mat, men innan dess så ska jag kolla på lite klipp från min nya mobil som ligger på listan för tänkbara mobiler jag skulle kunna tänka mig att köpa. Men änsålänge är det ingen som slår toppen där xperia fortfarande ligger!

Kommentarer
Postat av: Trixie Eklöf

De kallade det livsvandring.

2008-11-07 @ 18:47:04
URL: http://trixieeklof.blogg.se/
Postat av: kyrksyster

En del gillar sådana happenings... andra inte. För någon blev det kanske en aha-upplevelse, för någon annan bara ett jaså...



Ge det hela lite tid... De flesta brukar efter ett tag komma på att vissa saker ändå är intressanta. Och att man får ställa sina frågor om sånt man inte pratar om annars...

2008-11-08 @ 20:11:04
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13059

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0