8 juni

Hejsan!

Idag har jag minsann vart duktig! Om man bortser från imorse när jag försov mig 45 minuter när jag skulle upp och sälja Aftonbladet. Men på en kvart hade jag ätit frukost och gjort mig iordning. Sen var det bara att gå ut och börja sälja. När jag kom hem så gjorde jag inte så mkt satt mest vid datorn. Sen kom pappa hem och sa att jag skulle följa med till Enköping för att köpa saker till kaninburen som vi skulle bygga senare på dagen. Men precis då kom min mamma och sa att jag inte behövde göra det utan att hon skulle göra det istället så kunde jag gå ner till badet för att det var så varmt. Tackar!! :D
Så jag och lillebrorsan gick ner till badet. Var väldigt trevligt... tills det det var massa som skrek och och kom uppspringande på gräset och ropade:
"Blää, det är någon som spytt  i vattnet!" Och man liksom ba fresh! Eller inte. Så jag låg nog och solade i närmare en timme innan jag gick och badade igen. För det var nån som kom och hade nån sak som han fick upp allt snusk med. Men jag tänkte att jag låter andra röra runt i vattnet så det blir lite mer utsprit, ehm, tja det där låter ju ännu äckligare. Men det var inte så jag menade!
But anyway... Det verkade som att det var fritt fram att bada sen. Så jag tog ett dopp och sen gick jag och solade lite till. Sen orkade jag inte vara där längre. Klockan var närmare fem. Så jag tok och torkade mig och sen gick jag och brorsan hem. När vi kom hem hade moran och farsan fortfarande inte kommit hem. Och vi hade ingen nyckel... Men det löste vi ganska enkelt för som tur var, var grannas hemma så vi gick över till dem och frågade om vi kunde få låna deras nyckel hem till oss. Och det är ju klart att vi får låna våran egen nyckel xD Tur tur att byta en nyckel med varandra så man kan komma in i sådana här tillfällen.
Vi hann bara vara hemma i ca en timme innan mor och far kom. Så jag och farsan började sätta igång med buren. Han hade ju redan gjort byggt klart den dagen innan så det var bara att sätta på galler. Men fy fan jag trodde att det skulle vara fett enkelt men det var rena motsatsen. Och tråkigt var det också.
Att sätta dit gallret var väl ingen svår match. Men däremot att sen sätta ihop allt med nån jävla tråd var fan i mig ingen dans på rosor! Det tog nog en timme minst!! Skit jobbigt! Och det blev veck och man vart tvungen att hålla på att fixa när den hade fasnat. Men när klockan var runt åtta tiden vart det klart. Förutom det att det var några skivor som skulle sitta på nåt ställe var för korta och att vi inte gjort någon dörr. Men det fixar vi imorn eller nån annan dag. Så nu är det bara att sätta upp min teve och sen är det klart. Men det kommer nog inte bli idag det heller, för batteriet i bormatinen är slut. Men aså shit... Han får helt enkelt lära sig att ladda såna där saker som ma laddar en mobil, varje natt!
Vill ni se hur det blev så är det bara att checka in min bdb.. antonkraft.bilddagboken.se 

Puss
Anton

Kommentarer
Postat av: Trixie Eklöf

Det kostade inget!!

2008-06-09 @ 10:53:58
URL: http://trixieeklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0