Hos mormor och morfar


Vi fick jätte god förrätt

Sen spelade vi kubb :)

Vi hade jätte trevligt. När vi kom dit så åt vi mat på än gång. Vi började med en förrätt. Den var jätte smaskig (se bilden). Efter det hade åt vi nån köttbit, även den var jätte god. Men på senaste dar har jag inte varit hungrig så jag åt inte så mkt. Men till det var det potatis, grönsaker, vitlökssmör och bröd. Vi åt och hade trevligt. Efter det gick allihop ut och spelade kubb. Skit roligt, men det var nog bara för att jag vann exakt alla gånger vi spelade. Men ärligt talat är jag inte förvånad för jag är ju bäst på det ;P När jag sa att jag var fett bra på det vid matbordet så skrttade Daniel och sa att jag är ju sämst på att sikta.
Och det är i och för sig sant för utanför kubb banan är jag verkligen sämst, men medans jag spelar är jag verkligen bäst. Så när jag vann hela tiden sa jag det till honom att jaha, du jag är ju verkligen sämst. Eller inte jag vinner ju hela tiden.
Och det som var mest roligt var ju att han och jag inte var i lag en enda gång så han vann ju inte alls :) Nolla:P Jag tror vi körde 5 ggr och jag vann som sagt alla gångerna. Sen ville inte dom andra spela mer så då gick vi och fikade. Det var paj, rabarberpaj. Jätte gott. Vi satt ute på deras lilla... emm ja vad heter det då? Anyway vi satt ute iaf. Sen vid 18 tiden gick jag upp till Fanna Handeln för att se om det var öppet för dom har sån där korsordstidning som både jag och mormor vill ha. (Den som jag fick låna av min moster på badet).  Men det var stängt så det var bara att gå tillbaks :S Jag fick iaf en liten promenad, inget ont som inte har nåt gott med sig! Haha.. ja man undrar ju om det kanske är sant.
När jag kom tillbaks så åkte vi hem efter en halvtimme kanske.
På vägen hem åkte vi småvägarna då såg vi att Anki Taxen var ute och gick så vi stannade och pratade lite med henne. Så hon bjöd över oss hem till de. Jag hade aldrig för vart där men gud så fin dom bode då! Aså shit vilken dörr säger jag bara! Att ett sånt fint hus står ute på landet i nån lite by på max 5 hus fattar jag inte.
Mamma fick nån blomma av henne och sen åkte vi typ hem efter att vi hade kollat på deras ny födda kattungar. Dom var jätte söta!
Men nu sitter jag här och vet inte vad jag ska göra.
Och sitter även och funderar så det knakar i huvudet på mig om jag ska eller inte ska följa med till Dalecalia (venne hur det stavas, men det är iaf en fotbollstunering som min lillebrors lag ska vara med i). Anki tyckte att jag skulle förja med så att nån kunde underhålla Hugo (deras minsta son) så slipper han ha det så tråkigt. För jag var ju med upp föra året och vi hade det jätte roligt. Och det var även väldigt trevligt. Men jag hatar att bo i husvagn, eller iaf andras husvagnar som jag aldrig har sett tidigare. Och vi ska bo i en sån. Och föra året så lånade vi husvagn av några kompisar som har en av den största modelen. Och jag tyckte att den var lite och den här kommer vara ännu mindre :S Shit men jag sa så att man kan ju fråga om man skulle kunna få slå upp ett tält inne i nåt lager i kupolen xD Mkt trevligt för då skulle jag bo i en stor shoppinggalleria :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0