9 juni

Hejsan!

Tjolahoppsan på er alla. Idag har jag vart väldigt duktig. För jag har kommit ihåg allt jag skulle göra :D JAg km ihåg att jag skulle till skolsköterskan och ta bort mina stygn i huvudet. Och sen kom jag även ihåg att åka in till enköping för att jag skulle till optikern.
Men här kommer min dag iaf.
Jag var som jag skrev i mitt tidigare inlägg på matte lektionen men jag kan hoppa över den för det vet ni ju redan vad som hände.
Sen hade vi typ lunch och då gick jag och alla andra hem till sanel. Men det visdes sig att han int var med utan att han var hos sjuksköperskan.  Men vi fick iaf inte gå in till honom men då gick vi och satte oss på parkeringen till affären. Faktist väldigt nice ;D Men då såg jag att min storebrorsa och hans kompisar var på vägg till affären och en av dom cyklade på en lika dan cykel som min men jag tänkte inte på att det kanske var min, men jag kommer till det senare.
Samtidigt kom sanel och då gick vi hem till honom och hoppade lite och så. Sen hade vi so efter det. OCh då fick vi reda på våra prov. OCh det här var mitt första G- eller G överhuvudtaget som jag någonsin fått i SO :S Det är ju hemskt. Jag blev typ skit pissigt på det :@ För jag är ju liksom van vi att han VG och MVG i allt på so, men just geograft bara G! Hemskt!!! Men jag får ståut med det :S Sen spelade vi lite spel resten av lekionen. Och så messade jag lite med Oliwia för hon har äntligen fått en ny mobil nu :D Haha, och desutom har jag lagt märket till en sak som jag inte tror hon har märkt än men Anton i a stöter på henne. Eller det verkar iaf som att han gör det. Men anyway.
Sen hade vi elevenval och då skulle vi städa ur våra skåp men det hade vi redan gjort innan så vi behövde inte vara på den lektionen så vi fick gå hem. Jag och Johan gick iaf hem till mig och nu kommer det lite mer om cykeln. Jag såg att den stod på våran gård och hörde att hans kompisar var kvar så när jag kom in så sat morsan och han och åt vofflor. Då frågade jag om det var hans kompis cykel. Men han ba:
- Hah.. nee det är din!
Och jag blev liksom skit sur och började skälla ut honom. Och då fick min morsa också höra det så hon var på min sida. Så jag har sakt att hon ska köpa ett lås åt mig så jag kan låsa den så han inte kan låna ut den nån mer gång. Men nu har jag iaf ställt undan den så förhoppningsvis gör han inte om det igen.
Sen åt iaf jag och Johan också lite vofflor, men vi gick ut och åt för det var alldeles för varmt. Sen när vi ätit klart så gick vi ut till min kanin och släpte ut henne uteburen och vi kom på värra braiga sättet att låsa om henne. Man sätter för den där brickan eller vad man nu ska kalla det, och sen så sättar man för en stor bräda. Funkar jätte bra. Men sen skjutsade mamma in mig och Johan till Enköping. Jag gick in till optikern och Johan gick hem till sin mamma. Jag var där inne typ 20 minuter. Dom skulle typ bara kolla hur mina ögon reagerade på linser och så. Men sen sa dom att jag skulle få mina andra linser nu i veckan eller nästa vecka. Så vi ska ha en hel årsförbrukning med linser hemma xD JAg trodde att dom skulle komma hem i postlådan. Men det gjorde dom visst inte. När jag var klar gick jag hem till Johan och då höll han och hans mamma på att färga Johans hår. Så vi var hemma hos johan tills klockan var typ kvart över sex sen gick vi ner till busshållsplatsen och väntade på bussen. När vi var hemma igen sen så var vi hemma hos mig. Och då släpte vi ut min kanin löst på våran tomt och hon va jätte duktig och stanade kvar hela tiden. Så nu ska jag låta henne sova i uteburen för när vi gick sen så var det därför att hon hade gått in och lagt sig på marken sen somnade hon typ. Det var jätte söt. Så jag tänker inte väcka henne bara för att hon ska in i den andra buren.
Sen gick johan hem runt halt tio och efter det har jag inte gjort något alls.

Puss
Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0