Vart till Enköping och vart och köpt ljus!


Efter att vi vart i Enköping så var vi till nån butik och köpte ett ljus. Vissa är dom fina?!

Dom hade massor med örter och annat där också!

Det här ljuset köpte vi! Visst var det väl fint? Ska ge bort det till några vi ska till på lördag!

Och dom hade får där och visst är dom väl söta!?

Vi var in till Enköping, till banken och hämtate nå lapp och sen var jag inte på Fridolf och skulle se om dom hade kvar Lacost skorna. Och det hade de. Så jag testade dom och det satt jätte bra sen kollade jag på prislappen och fick se att de kostade 995 kr. Så jag bara la från mig skorna och ba sa till mamma att jag vill ha dom skorna med inte är jag så desperat så jag lägger nästan 1000 spänn på dom. Så de fick så kvar. Sen åkte vi hem. Eller ja nästan iallafall. Jag kommer inte ihåg vad det heter men vi svängde av nån stans på vägen och körde liksom upp i skogen till en lite butik dom säljer ljus, dukar och lite annat småt och gott. Så vi valde ut ljuset ovan. Det kostade bara 70 spänn så det var ju inga pengar som direkt flög bort. Sen fick vi fika där också, det var jätte trevligt. Och sen så hade deras granne får som hade hage lite på deras tomt (där vi var) och dom var så söta och snälla. Kolla bara hur söt den där svarta var! Den var så liten så man skulle kunna tro att det var en liten unge nästan. Den var lite halft rädd så man kunde nätt och jämt klappa den. Men den vita däremot var jätte tam och den kunde man klappa och gosa med utan problem. Sen bara det av hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0