Trevlig dag


Har vart hos mormor och morfar ikväll och ätit mat

Frazze följde också med, han låg så snällt i hörnet här. Man märkte inte av honom det minsta lilla undet hela kvällen

Tills det började åska och då vart han rädd och la sig under bordet

Vi hade jätte trevligt hela kvällen.

Sen vart Frazze trött och gick och la sig i mormor och morfars säng, men bakbenen utanför och tassarna i mitt knä som vanligt

Nu är vi hemma. Imorse tänkte vi åka ner till mörtan och bada men vi ändrade oss och vart hemma hela dagen istället. Det har vart en lugn och skön dag, hart vart ut på några promenader med Frazze men det är nog allt. Sen har jag bara läst bok och gosat lite :)
Sen mot kvällningen så åkte vi in till min mormor och morfar. Frazze följde med och vi åt mat där inne och hade det jätte trevligt. Man märkte inte att han ens var med. Han låg ner och bara var tyst. Men vi busade lite han och jag så han hade det inte så jätte tråkigt iallafall hoppas jag.
Sen gick jag, Frazze och min kusin Bea ut på promenad med honom. Vi var borta i ungefär en halvtimme, sen när vi kom hem igen så var Frazze blöt som tusan.
Innan vi gick ut så hade det regnat, åskat och blixtrat så Fraze var lite rädd. Men det kom inte ett ljud från honom han kollade bara med lite skärad blick och gick och la sig under bordet vid våra fötter.
Sen har han mesta delen legat och sovit och jag har fåt smyga för att inte vecka honom, för om nån annan går så bryr han sig inte men så fort jag går mer än 2 meter från honom så är han uppe på fötterna och har gått efter mig. Det är rätt scharmerande (eller hur det stavas) ska jag säga :) Lite smiker :P
Vi kom nyss hem och när jag gick och satt mig vid datorn så kom han och la sig bredvid mig och gosade, sen blev det för ljust med skärmen så han gick ner och la sig på sin filt som är bredvid min säng. Där ligger han nu och sover. Han är så söt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0