Har fikat och kollat på Rick and Steve


Nu har vi fikat och så kollade vi på Rick and Steve. Var väl inte världens bästa program vill jag säga men det gick ju att se en gång. Men jag tror inte att det kommer vara så att jag promt måste se det varje dag. Men kanska ser det de dagar det inte finns nå bra på TV. Och som jag sa så tycker jag att det är ganska intressant på nått sätt. Jag kollade ju på Fråga Olle dokumentären och det var verkligen intressant. Tyvärr är det ju inte med honom varje gång så även där kanska jag inte kolla varje gång. Men kanska nå gång i bland. Men nu ska jag ta och göra mig iårdning och gå och lägga mig. Ska ta och titta lite på TV. Får väl hoppas att det är nåt bra. Men det har jag svårt att tro. Joo kl.23.00 är det sex and the city så det kan jag ju se.
När vi kollat på Rick and Steve så sa Danne: Usch, var det nån mer än jag som blev äcklad?
Och så svarade jag att jag tyckte att han var lite väl mycket homofob. Så han sa med lite skamsen röst om att han skämdes (:P) att han inte kunde rå för att han tyckte så. Men jag tycker ändå att det ligger nån stans i huvudet. Vill man se på homosexuela på ett annat sätt så måste man främst se i sig själv och se vad är det som gör att jag inte tycker om dem?
Själv har jag aldrig haft några problem med dem, har liksom tyckt att dom är också människor och dom har väl lika mycket rätt att ha ett normalt liv som alla andra som är hetro! Men tyvärr det väldigt många som inte ser det så. Visst om man tar min lärare till exempel, vi tror ju att han är gay men vi är inte 100% säkra men när man är arg så blir det så att man använder det som ett skälsord. Det tycker jag därimot inte att man kan rå för. Så är det liksom bara. Så har det vart i alla värdsliga tiden. Är man fet blir man kallad fetto och är man bög blir man kallade det. Så är det bara och det går inte att ändra på. Eller om några år kanska förhoppningsvis.
Men nu ska jag gå och lägga mig! Sov gott everybody!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0