Har cyklat runt lite och kollat på Guld Kompassen

Hejsan!
Idag har det inte hänt så mycket. Har vart med Johan. Vi var och badade ett litet tag. Men vi var inte där så länge, vi fick nog efter en timme kanske det var. Sen gick därifrån och gick hem till honom. Vi hade ganska tråkigt för det var så varmt. Så man kunde inte vara inne och inte i solen. Så vi gick ut och cyklade lite. Fast i skogen då då. För där är det ju skugga. Så vi cyklade lite där. Sen betsämde vi oss för att gå ner och panta lite burkar. Men det visade sig att den där maniken vad den nu heter var trasig så vi fick cykla hem igen med burkarna. Men jag hade lite pengar på mig så vi köpte en varsin glass och så köpte jag en lite cola på 0,5 liter. När vi cyklade hem till honom igen så gick vi upp på hans rum, för det hade blivit svalare i huset. Där uppe startade vi datorn och satt på en film som han laddat ner. Som jag berättade igår så var det Guld Kompassen. Den var inte så bra om jag trodde att den skulle vara. Men var helt klart ok att se. Jag fattade inte så mycket men får väl läsa boken och se om jag fattar den bättre. Johan har läst den och säger att det är den största skillnaden mellan bok och film som han någonsin vart med om. Så det vore kul att läsa den. Skulle ju kunna låna den i skolan och läsa den där.
Sen så gick vi ut och cyklade igen. Och sen ringde min mamma och sa att det var mat. Så jag åkte hem så kom vi överens om att vi ska ses nån annan gång. För imorgon har han ingen cykel så vi tänkte att vi kan ta en lite paus imorgon och bara ta det lungt. Så jag har sagt det att jag ska bara vara hemma och försöka läsa bok hela dagen. Så jag har tänkt göra det när jag skrivir klart det här. För ju mer jag läser desto snabbare blir jag av med den. Jag har verkligen tröttnat nu. Det braiga börjar hända nu och det är liksom mindre än typ 200 sidor kvar så de första 400 sidorna var bara skit!
Hoppas verkligen att den är bra nu ända till slutet. För ju för jag har läst ut den desto snabbare kan jag börja med nån annan bok. Och jag tror jag ska ta och läsa Sagan om Ringen.
Nee nu ska jag göra lite nytta, ta och börja läsa lite tror jag, fast först ska jag ta och dricka lite vatten. Börjar bli väldigt törstig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0