Äntligen !!!!!

Åhh hej hej hej!
Gud vad skönt att ha internet igen! Det åskade ju här för några dagar sedan och då tog det vårat modem. Men nu ska jag berätta om dagens utflykt till uppsala.
Det var så att vi ringde till Telia support kunde sourvis och fick prata med nån jävla mupp som sa att det troligen var fel i vårna spliterkontakt (som gör att man kan sitta vid internet och prata i telefon samtidigt). Och då var man tvungen att åka till närmaste Telia butik och köpa ny. Så vi gjorde det och när vi kom dit så kom vi in fick vänta där i typ en halv timme innan det var våran tur. När vi väl kom fram då så köpte vi en ny. Och så skulle vi låsa upp en telefon som min pappa skulle ha. Och den måste vara minst ett år gammal innan det går. Men det köpte vi sommaren 2006. Så den är ju liksom 2 år. Men tror ni att det gick att låsa upp den? Nee, för min lillebror hae lånat den en vecka av min mamma för att hans hade gåt sönder men då hade mobilen programerat om så att det stod i datorn att den var köpt då och att den bara hade varit igång det lilla taget så det gick inte att låsa upp. Han måste använda mobilen i ett år då för att det ska gå. Så man blev liksom lite arg. Men sen frågade jag iaf om det där med mobilt bredband. Och han sa att det var gratis året ut. Sen betalade man 199 kr i månaden. Just det tyckte jag lät riktigt bra men sen sa ha att det är ingen fast hastighet utan det var om jag är nära ett sånt där telia torn så har jag som max 7.2 megabit i sekunde men om jag är så långt bor som det bara går så kan jag ha hastigheten i 0.04 megabit och då ska man vara glad om man kommer ut på en sida på ett år. Deet är liksom skit segt. Så det lät ju inte så värst bra. Och sen så har jag ju även en mamma som tvärt säger nej. Så det kommer inte bli något :(
Jag frågade även om dom viste när Sony Ericsson Xperia X1 skulle komma men då hade den inget fast datum så ingen visste det. Men shit liksom. Men dom har ett fast pris på mellan 6 och 7 tusen. Jävla päron säger jag bara!
Men sen åkte vi iaf hem och skulle sätta i det där skiten. Men som vi trodde så var det inte det som var felet, utan modemet. Så vi hade köpt en sån där för 215 kr helt i onödan. Så då började verkligen mitt humör nå sin bristnings grens. Men som en ängel från ovan kom Stefan och räddade oss! Han hade ett extra modem hemma i nödfall. Så vi får låna det av honom tills vi har köpt en ny. Så man skulle kunna falla ner på knä för honom. Jag blev så himla glad så det första jag gjorde nu när han hade fixat det var att starta daton. Och nu sitter jag här! :D Utan dator i 2 dagar det är jobbigt ska jag säga er. Men om ni har hoppats på att jag ska berätta något om den här tiden har ni allt hoppats fel. För jag har inget att tala om. Inget har hänt alls. För jag har bara vart hemma och tyckt synd om mig själv för att jag inte har haft något internet. Snacka data beroende. xD Men hellre det än godis beroende. För det var jag förut och jag kan ju säga att jag mår mkt bättre nu än jag gjorde under den tiden.
Jag var ute och sprang en mil igår i en och en halv timme och gjorde illa knät. Så jag har jätte ont. Iblande så känns det inte alls men så ibland är det den största plågan jag haft.
Men nu ska jag göra lite mer vid internet när jag äntligen har det igen :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0