Åkte lastbil med mamma och pappa och hälsat på Gestrin

Hello everybody!

Har nyss kommit hem. Eller tja det är väl snart över en timme, men nästan så. Jag, mamma och pappa åkte in i pappas lastbil till Enköping vid halv åtta tiden. Pappa skulle in till Hasse Gestrin och lasta lite grus eller nåt tills imorgon. Så jag och mamma följade med för allt annat var så himla dö trist. Så när vi kom in så gick vi in till dom. Vi mättes på gården av deras ena hund. Som var väldigt gossig. Så jag stod i ca 5 minuter och klappade honom. Han rulade runt på marken på rygg och tyckte att det var väldigt skönt. Men sen så gick jag in. Och Fraze som hunde heter följde med tätt in till sidan på mig. Så vi kom in i deras kök och då har dom gjort om sen jag senast var där. Dom har ju så mycket pengar så dom skulle kunna byta inredning varje dag om dom så ville. Det är jag lite avis på ska jag säga. Vi hade iallafall väldigt trevligt där inne. Vi fickade lite och jag var på en liten vända med deras två hundar. Alfons och så Fraze då. Vi gick till gubbarna där dom var och lastade. Dom har en väldigt stor gård, men lastbilarna var precis vid huset nästan så det blev som sagt en lite vända. Alfons fick nog efter några minuter och gick hem till huset igen men Fraze tyckte att det var väldigt intressant det som Hasse och pappa gjorde så vi fyra gick runt ett litet tag. Sen så var det dags för fikan jag skrev om. Vi satt inne för det blåste så utomhus. Jag drack Cola och åt en masarin. Väldigt gott. Sen så bar det av hemmåt. Men innan vi åkte så sa Yvonne som hon heter att hon visste ju att jag tycket väldigt mycket om hundar (det syndes väl bl a för jag klappade på dom hela tiden) så hon sa att om jag ville vara hundvakt så var det bara att ringa så packade hon saker som dom behövde så fick jag åka in och hämta dem. Och om jag bara ville ha en hund så gick det jätte bra, så det var bara att säga vilken jag ville ha så fick jag den. Så jag tänkte att jag kanska ska börja en helg och ha den ena sen nästan helg har jag den andra, också håller jag på så ett tag. Sen när jag hr lärt känna hundarna så kan jag ha båda. Och skulle det vara så att jag kände dem direkt efter att haft dem bara en helg så kan jag ju ta båda. Det tycker jag skulle vara jätte kul. För då ska jag vara ute och gå med dem flera gånger om dagen och så ska det bli gossi goss och massa sånt. Man måste ju ta vara på den tiden man får.
Nu till en helt annan sak. Pappa har fortfarande inte ringt till Tele2 och beställt mobilt bredband :@ Åhh jag blir så arg!!! Och när jag säger åt honom så säger han bara med arg ton "Ja, sluta tjata för fan! Jag kanska inte ringer alls då!" Som att han gör det annars! Han har ju sån fiskmås hjärn så man måste påminna honom varje minut annars glömmer han bort det. Och frågar man på kvällen om han har ringt så säger han "Neeej, du får väl påminna mig". Återigen, åhhh! Man blir ju galen. Så jag har sagt det nu att om han inte ringer imorn så ser jag till att jag får det från Telia istället. För det är han som hela tiden säger "Nej, du ska ha från Tele2, för dom är billigare än Telia (tio kr) och Telia har inget eget nät, dom hyr in sig på 3 och Tele2". Aså som att jag bryr mig? Och dessutom 10 kr det är inte mycket vem bryr sig om en tia egentligen? Och jag skiter fullständigt i om dom inte har något eget nät eller inte, dom har ändå sveriges bästa tekning både på telefon och mobilt bredband. Men som sagt ringer inte han imorgon så ser jag till att mamma ringer till Telia för vi får inte beställa från Tele2 eftersom att vi inte är kunder där, det är bara pappa. Och jag vet helt säkert att mamma kommer ringa vid första gången jag frågar, om hon inte är upptagen med nått då såklart.
Men nu ska jag sova!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0