King kommer alltid med lika bra tips

När jag satt och kollade in Kingmagazine.se så gick jag in på deras shopingtips och såna där bra tips om hur man håller sig ren på bästa sätt och såndant bra att veta. Det jag verkligen tog till mig var rengöring av håret. Det var 8 väldigt ra tips som jag tänkte lägga upp här i bloggen nu:

"Schamponera kungligt Glöm wash n' go. Håret och hjässan behöver mer omsorg – King bjuder på åtta hårresande tips.
 
1 Hasta inte med schamponeringen – ge huvudet en kraftig massage med fingertopparna samtidigt som du schamponerar; nerifrån och upp mot toppen av huvudet.

2 Varje gång du tvättar håret försvinner det naturliga skyddande fettet ¬från hårbotten. Om du inte använder stylingproudukter så ofta kan du satsa på att tvätta håret mer sällan – tre gånger per vecka räcker.

3 Om du har långt hår hinner inte alltid det naturliga fettet från hårbotten nå hela längderna. Då är det bra att undvika att schamponera hela håret. Sätt istället balsam på längderna och massera bara in schampo i hårbotten. Skölj efter.

4 Med ett milt schampo kan du behöva två schamponeringar. Då får du först andra omgången upp ett lödder som gör håret helt rent.

5 Välj ett schampo med ett pH-värde runt sju – vilket är neutralt. Det hittar du lättast bland hårsalongernas produkter.

6 Använder du mycket stylingprodukter kan en inpackning hjälpa till att lösa upp smutsen emellanåt. Låt den verka några minuter och skölj.

7 Att tvätta och skölja i ljummet vatten är skönast – men vill du ha lite extra glans? Avsluta då med att skölja i kallt vatten. Då sluter sig hårstrånas fjällskikt bättre.

8 Ta det lugnt när du torkar håret, tryck lätt med handduken. Håret är skört när det är blött.


Niklas Vestberg
"


Denna bilden lade dem även upp. Ser ni vilken kändis det föreställer?

Kommentarer
Postat av: TESS

sv: Ja, jag blev lite besviken på filmen. Jag förväntade mig för mycket när alla sa att den var hur bra som helst och att det var den bästa filmen de någonsinn sett. Men efteråt tycker jag att den var jättebra! Speciellt när jag har läst boken nu! Och den var absolut mycket bättre än filmen, läste liksom ut den på en dag! :D

2008-12-28 @ 19:40:31
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Reneé

Det e BROLLE !!!!! ( Skoja bara, det är ju ellvis Prästli !!)

2008-12-28 @ 21:44:05
URL: http://motivlivh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0