Traskat lite på taket

Jag vart tvungen att lämna min trevliga komversatin med Trixie och Elina för att jag skulle hjälpa pappa med en sak. När jag fick reda på vad det var så blev jag fett glad :P Först skulle jag skruva åt en skruv på altantaket som hade åkt upp, men sen så skulle jag upp på vanliga taket. Skit kul såklart! För annars när jag går upp dit och dem ser mig blir de rasande och skriker åt mig att komma ner. Det är väl bara för att dom är rädda om mig och inte vill att jag ska ramla ner. Och kollar man på hur jag går där uppe så är det inte undra på. För jag traskar på som att jag fortfarande var nere på marken. Typ små springer lite hoppar och ja går väldigt onsvarigt heltenkelt. Men det är skit roligt :) Så där uppe skulle jag då traska runt och se ifall det var några plattor som hade sprukit. Och det var en som var så illadrabad så den fick vi byta. Så efter det hoppade jag runt där uppe på tacket. Det var rätt trevligt. För många som såg mig såg helt skräckslagna ut xD haha :P Min granne tex vart verkligen orolig verkade det som. För hon ba: OjOj! Var försiktig där uppe!
När hon såg mig första gången så hörde man hur hon ba: ÅHH!
Hehe... det är väl kul att folk bryr sig om än iallafall ;) Då behöber man ju inte känna sig världelös och helt obetydlig.
Sen gick jag ner och släppte ut min kanin. Så hon fick springa runt lite medan vi flyttade hennes bur och jag gjorde rent lite grann. Så nu ska jag se ifall hon kan gå på låda. För det är så att hon bara skiter i ett hörn. Så jag ska testa nu med att sätta dit en låda som jag har klippt ner kanterna på och lagt lite halm i och se ifall hon skiter där i. Skulle ju vara bra för då är det ju mycket lättare att göra rent. Sen när jag var klar så skulle jag släppa in henne i buren igen. Men då hade hon lyckats komma in under boden igen! Fy fan så svårt det var att få ut henne. Men tillslut så slyttade jag på sakerna som jag stält för på de andra ställena som hon gick in på förut. Och där satt hon med baken mot mig och märkte inte att jag hade kommit. Så jag hade precis vart och hämtat en morot som jag petade på henne med. Hon snurade runt och sprang ut för att se vad det var. När hon fick syn på mig vände hon sig genast om för att springa in igen men jag han sätta handen för hålet. Så hon sprang iväg åt det andra hållet. Så efter lite jagande så fick jag äntligen tag på henne. Så nu är hon trygg och säker i sin bur.


Har traskat lite på taket :)

Det var väldigt lockaden att hoppa ner men jag stod emot !

Vära braiga utsikten!

Svartvit bild

Bildbevis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0