Sala Silvergruva


Har vart till Sala Silvergruva idag. Här åkte vi hissen ner i gruvan. Åkte 155 meter under jord

Nu är vi nere i gruvan, ser ni mannen där frame?

Det var svårt att få bilder där nere i gruvan eftersom att jag inte har nån lampa i mobilen.

Här är en bild på ljus i grotan, det var mycket finare i verkligheten

Det var bara 2-3 ° c där nere så vi var in i ett värme rum där nere för att värma oss.

Inne i värme rummet. Det skulle föreställa en sjuksal, typ.

Man ser det inte så bra men det är vatten som det lyser i, och det är inte grönt ljus som det ser ut att vara.

Sen när vi kom upp på land igen så fanns det en hinderbana uppe i luften som jag tyckte såg väldigt rolig ut. Men det finns ju alltid nån hake med det, det kostade 300 spänn. Lite väl dyrt tycker jag.

Den här dagen har vart ganska rolig. Vi har vart med familjen Eriksson till Sala Silvergruva. Det var gruvansdag och alla var utklädda till människor från 1700-talet och så. Vi hade ringt tidigare och hört om det här och dom sa att det skulle vara som vanligt nere i grottan men så var det inte visade det sig.
Vi stod i kö ett tag för att komma ner i grottan. För det går bara hiss ner dit vi skulle (155 meter). Annars om man bara skulle ner på 60 meter kunde man gå i trappa. Men det var inte alls så roligt som jag trodde att det skulle vara. Som jag skrev så trodde vi att det skulle vara guide men det var det inte. Man fick gå där nere i grottan själv. Men därimot var det fullt med annat folk där nere som var där och spelade typ teater. Var ganska roligt att mötta dessa människor i grottan. Men en del var ganska läskiga xD
Men det gick alldeles för fort där nere. Man hade ju gåt allt på en timme, eller minde kanske det var. Så det var inte alls så som vi hade förväntat oss. Allihop var lite besvikna och hade högre förhoppningar. Men så är det, går inte att göra något åt.
Men den roligaste karaktären där nere i grottan var iallafall bordellmamman xD hah..! Hon såg helt weird ut :P
Sen fikade vi lite där och så, sen åkte vi hem. Under hela hemresan läste jag Guld Kompassen. Jag har läste 91 sidor nu på typ 3-4 dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0