Nu är jag hemma efter en skit rolig dag :D

Hejsan!
Gud vad roligt det har vart idag :D Att få träffa alla man inte träffat under hela lovet och allt. Oj oj säger jag ba!
Och vilket jävla bra schema vi fick då. Eller tja kanske inte världens bästa men det var iallafall helt ok. Har kanske inte så långa raster men vi har bra lektioner på bra dagar. Och det bästa av allt är att vi har idrott sista lektionen på fredagen :D Jippi! Då kan vi fortsätta våran gammla tradition att duscha tillsammans med tjejerna och sen springa nakna i koridoren xD hah det är det år så himmla rolig aså!
Jo vi startade dagen som alla år i matsalen. Där stod Mats (våran rektor) och pratade lite. Men vårat bord hörde inte ett smacka av vad han sa för vi pratade och skrattade och lärarna fick lov att komma fram till oss flera gånger och säga åt oss att vara tysta :P Hehe... tror nog att vi var det som hördes mest, till och med mer än Mats xD
Sen bar det det av tillsammans med våra mentorer till bildsalen, som har blivit vårt nya mentorsklassrum. Så där ska vi samlas varje måndag till torsdag. Där satt vi typ en timme och pratade och fick lite papper, schema och matsedel. Som sagt så fick vi ett helt ok schema. Sen efter det så fick vi numrena till våra skåp. Jag fick skåp mittemellan Johan och Elina. Gud vad roligt med det 2 ;) hehe... Då har man nån rolig att gå ner tillsammans med till skåpet. Och det är typ bara massa av mina kompisar som har skåp vid samma ställe som jag :) Jätte bra tycker jag :D
Sen hade vi lång rast, då gick vi ut och satt oss på pingisbordet som de har på skolgården. Några hade klotrat på det så det var mycket snyggare nu än tidigare. Där att vi tills typ Tim och Simon kom då gick vi därifrån och dels var det även för att vi började våran lektion då. Men mesta dels för att de kom. Så vi gick till våra skåp och hämtade penna. Sen gick vi upp till mitten koridoren, där satt vi några minuter innan Kattis kom och vi började våran So lektion. Det var verkligen roligt att komma igång igen med allt. Så jag satt och var väldigt uppmärksam under lektionen och skrev ner lite fakta som var nödvändigt att ha. Vi startade nästan direkt med att gå in på kapitlet Franska revolutioen! Ska bli jätte roligt tycker jag. Har funderat på att göra som förra året när jag läste våran historia bok som kvällsbok hemma innan jag gick och la mig. Det var väldigt roligt faktiskt. Samtidigt som man lär sig så kan man faktiskt ha roligt. Och jag tycker att det är väldigt roligt att läsa. Efter so:n så hade vi tyska. Detta var nog det jag vill klaga mest på på vårt schema. För på tisdagar och torsdagar har inte alla lunch samtidigt. Utan tyska och en del av spanskagruppen har lunch en viss tid och franska, svengenska och den andra gruppen från spenska har en annan tid. Ganska irriterande att inte få äta tillsammans med alla sina vänner utan bara en viss del. Men som sagt så hade vi tyska och de andra gick och åt. Så under tyska så pratade vi lite om vad alla gjort under sommarn och så började vi gå igenom boken lite. Vi startade även lite smått på första kapitlet. Det var verkligen enkelt ska jag säga! Men det hemskaste var iallafall att vi fick läxa första dagen! Det var lite taskigt tycker jag. Men den leksan har jag gjort klart nu innan jag satt mig här. Och jag gjorde den på mindre än 2 minuter. Den var värkligen jätte lätt! Man skulle para ihop 2 meningar. Så ni förstår säkert hur lätt det var!?
Sen hade vi äntligen lunch och jag var jätte hungrig. Jag åt ganska myckat mackaroner och 3 eller om det kanske var 4 vegetariska köttbullar. Det är bra för att vara jag. Också tog jag tomat med lök och basilika. Jag har läst att man ska äta tomater för att inte bli rynkig och det förhindrar även att man får strock och minnesförlust. Så jag har ett tidningsklipp som jag har sparat där det står om vad man ska äta för ett bra och nyttigt liv. Så jag ska försöka leva efter det.
När vi ätit klart så traskade vi ner till caffeterian som dom äntligen har öppnat igen :D Gud vad skönt aså! Men det ända de säljer är. kaffe, te, smörgåsar, saft och frukt. Så jag har bestämmt att jag ska ha lite pengar hädanefter i skåpet så man kan köpa en kaffe iblan när man känner att man behöver det. Den kostar bara 4 kronor. Det tycker jag var väldigt billigt.
Efter ett tag gick vi därifrån och gick raka vägen till pingisbordet inomhus. Där vi tillbringade hela föra året nästan, men när vi legat där i typ 5 minuter kom hon som stod i caffeterian ut och sa åt oss att man inte får ligga där för att om vi skulle göra det så skulle de ta bort bordet. För just nu är allt som tillhör caffeterian enbart på prov. Sköts det inte bra så kommer de stänga igen. Och det vill vi verkligen inte så då hoppade vi ner därifrån och gick till "hålet". Vi kallar det för det därför att det är som ett hål i väggen. Man kommer ner för några trappor och där precis raktfram så är det en portal och där ligger "hålet". Så där gick vi och la oss på bordet. Mycket trevligt. Men även där låg vi inte så lång stund. För det blev så ortoligt vart så vi gick ut och visste inte vart vi skulle gå och då gick vi ner till biblan. Vi kom in med skratt och alla som var där stod och glode på oss ;P hehe det är alltid roligt att vara centrum :P
Men vi gick bara förbi som att inget hade hänt och satt oss i vårat favorit hörn av biblioteket. Nämligen där de har sexavdelningen :P Där satt vi och hade högläsning. Alla som gick förbi oss glode på oss men olika miner. Men det noterade vi inte så mycket. Vi bara fortsatta att läsa och skratta. Sen så blev vi lite fundersamma på när vi började nästa lektion så vi gick därifrån och kom in i skolan igen. Där träffade vi på några kompisar så vi frågade vad vi hade för lektion och när den började. Så det visade sig att vi hade det om exakt 5 minuter. Så vi traksade vidare. Det tog ett tag innan vi hittade vilken sal vi skulle vara i men tillslut hittade vi det rätta. Så då började våran engelska. Det var också väldigt trevligt. Vi satt och pratade och hade det trevligt. Vi fick nya böcker och massa sånt man behöver. Vi kom överens om att på torsdag ska vi ha läxdag.
När den lektionen var slut så var även denna dag slut. Så vi gick ner till skåpet, lämnade engelska böckerna och tog med sig tyska böckerna eftersom att vi fick läxa i det.
När jag kom hem så pratde jag lite med mamma om min dag och så. Sen gjorde jag tyska läxan och som jag skrev lite tidigare så var den gjord på mindre än 5 minuter. Gick väldigt fort och enkelt.
Sen att jag mig här och började skriva. Efter ett tag så kom pappa och ville se vad jag skrev. Men jag vill helst inte att mina föräldrar ska läsa. Ska de läsa så får de ta reda på min blogg adress och läsa där. Men jag tror det blir ganska enkelt. För de hade pratat med min granne idag och hon hade berättat att hon sitter och läser bloggar varje dag, och främst ungdomars bloggar! Så det är därför som hon vet allt som händer här i fjärdhundra. Så jag undrar on hon läser min också? Om du gör det kan du gärna få skriva en kommentar så jag vet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0