Möte på Joar och skapande av maskot i skolan

Idag har jag varit i Enköping. Jag fick skjuts dit av mamma i morse så vi vär inne till tio i nio. När jag kom till Joar då då så var det bara jag och Erika (lärare från våran skolan), Så vi stod där ett tag sedan kom Karin (våran biträdande rektor) så det var bara från fjärdhundra skolan där den först kvarten. Sen så kom det massa andra från de andra skolerna. Vi typ tio över tio så fick vi komma in. Då fick vi komma in i samma sal som vi var i föra året. Så man hittade ju dit. Det massa nya från andra skolor som man inte  kände igen från föra gången. När vi kom upp till rummet så fanns det tårtor där som vi bjöds på. Men jag har ju bestämt mig för att leva ett nytigt liv så jag åt inget. Tog bara ett glas cider. Kanske inte heller så nyttigt men who cares? Sen så fick vi gå in i rummet intill där de hade gjort ett långbord som vi alla satt oss vid. Jo föresten kanske ska säga varför de bjöd på tårta, det är ju så att komunen har fått 300 000 så det skulle firas med tårta tyckte de. Det var väl generöst gjort?
Jo tillbaks till det andra igen! Som sagt så fick vi komma in i det andra rummet där de hade dukat långbord. Så där satt vi och pratade och fikade och så. Sen så delade lärarna in oss i grupper så och de här grupperna fick ett stort papper som vi satt och fick skriva när saker på. Men det vi skulle skriva ner var så att vi fick ta lappar där det stod 2 ämnen som man har i skolan sen ett estetiskt ämen som man inte har. Och genom att kombinera dessa tresaker så skulle det bli något som vi kunde göra i skolan. När det tillslut var över så skulle alla tre grupperna redovisa det vi skrivit och tänkt. Så det som blev mest populärt av allt var att vi tyckte att man kunde ha som ett OS mellan skolorna i sport men även i andra ämnen. Det tyckte alla verkade vara väldigt roligt. Sen var det även det att på fysiken och kemin så skulle man kuna göra egna fyverkerier, sedan så anårdnade man en rockkonsert eller nåt liknande och där använde man fyverkerierna som vi gjort. Så de två var mest populära som sagt. Det tycker jag skulle vara väldigt roligt.
Sen var det typ slut och då fick jag skjuts av Erika tillbaks till skolan. När jag kom så hade vi ttyp 5 minuter kvar av engelskan. Men jag gick iallafall på den och det var bra för precis när jag kom så skulle hon börja med vad vi hade till läxa till nästa vecka. Så jag kom precis i tid. Sen hade vi lunch och jag johan christine och isak gick och åt medan de andra hade språk. Efter det så gick vi ner till biblan och gick till våran favo hörna. Där satt vi och hade högläsning igen. Det är roligt det ska jag säga xD
Sen hade vi tyska och det var typ den enda lektionen jag hade. Där fick vi yterligare påökning av våran läxa.
Sen så hade vi i typ drygt 2 timmar en arbetsdag liksom där vi skulle görra en maskot. Det var riktigt roligt. Båda mentorsgrupperna gjorde olika maskotar. Våran grupp gjorde som en alien typ :P Det är en tjock gubbe med antener och massa annat. Ni kan få se bild på den sen när den är klar. Den andra mentorsgruppen gjorde en maskot av deras mentor, alltså av Kristina. Jag tycker att det ska bli väldigt roligt att se hur den ser ut i slut ändan. Tror den kommer att bli väldigt bra. Mycket bättre än våran utan tvivel! Det absolut roligaste var iallafall när vi skulle klistra på massa papper på den. Det var fett kul. För vi använde tapetklister och det var väldigt kletigt men fett roligt. Det roligaste var när man skulle bra bort klistret från pappret så det inte vart så mycket, för det var fett klibigt och mycket. Tillslut så brakade det loss och det utlöstes ett limkrig. Jag hade bara gåt och väntat på att det skulle börja. Men sen var vi klara med det och nu står den och torkar. När det var typ en timma kvar så fickade vi. Vi drack saft och åt kakor. Visst är jag rätt puckad? Jag åt inget av den åt så smaskiga tårtan men därimot så vräckte jag i mig av tora och tråkiga kakor. Shit jag är fan dum i huvudet aså!
Sen så var det typ slut och vi fikc gå hem. Typ precis när jag kom innanför dörren hemma så började det spöregna. Och då menar jag spöregna! Stackare alla de som var ute då! Samtidigt började det åska och blixtra!
Men nu har det äntligen slutat!


Hah.. kolla vilken roliga gubba jag ritade igår kväll xD

Dessa kläder hade jag på mig idag.

Jeans: JC

T-shirt: Fillipa K

Huvtröja: Nike factory store


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0