Kul dag i skolan och datorn tillbaks om 14 dar!

Hejsan!
Det  har vart en mycket rolig dag i skolan idag tycker jag. Vi har haft roliga lektioner som bild, musik, tyska och so. Vi har även haft matte, engelska och no. Det är väldigt många ämnen på schemat som jag inte har gillat tidigare. Men nu så är jag mycket mer ambisös och lyssnar noga på lektionerna. Så nu tycker jag till och med att no är rätt roligt. Och det har jag alltid tyckt  vart jävla skit! Men idag hade vi för första gången Bert och jag har hört att han är sämst och inte kan förklara och massa annat. Men jag tycker att det gick jätte bra. Jag tror att det är så att jag alltid har haft lätt för alla ämnen i skolan bara det att jag inte har intresserat mig för dem, men när jag väl gör det så går det riktigt bra. Som  med no:n nu tex. Så jag vet att det var jätte många som inte fatte ett skit av vad han bablade om men det gick faktiskt helt ok för mig. Jag trodde att jag skulle vara ett hopplöstfall som skulle få kämpa för att ens få ett G. Men nu kanske jag till och med kan få ett VG. Och är jag riktigt intresserad och gör det bästa jag kan kanske jag till och med kan få ett MVG. Men då får jag verkligen kämpa på otroligt mycket. Men det var så att jag och Emma har kommit överens med varandra att vi ska vara väldigt duktiga i skolan och angasera oss i det vi håller på med. Så vi satt oss längst fram och räckte upp handen och svarade på allt vi kunde. Och han sa det att ju mer man räcker upp handen och är intresserad av det vi håller på med desto högre betyg får vi. Så det är bara att fortsätta  med det. Sen efter dete hade vi engelska och även där satt vi längst fram och räckte upp handen och var duktiga och diskuterade ämnet och vad vi skulle göra. Men vi pratade inte högt så vi störde, som vi gjorde hela föra året. Då lärde jag mig absolut inget alls i nått ämne. Sen så var visserligen dagen slut, har hoppat över alla andra ämnen men jag hade inget intressant att berätta om de lektionerna. Men jag har iallafall en sak till att berätta och det är att våra andra kompisar inte tycker att det är så roligt att vi inte sitter med dem under lektionen och pratar. Men vi har förklarat för dem varför men det verkar inte som att de fattar. Men det är likom skit samma. Vi kan umgås på rasterna och så. På lektionen nu vill vi lära oss och få så höga betyg som möjligt i allt.
Imorgon ska jag inte på ett möte på Joar om skolan. Ska bli kul. Vi ska prata lite med elever från andra skolor och se vad vi tycker skulle kunna ändrs och vad komunen skulle kunna göra bättre i skolan. Berättar mer om det imorgon. Sen så ska vi även ha fotografering nästa onsdag med klassen, sen på fredagen så ska vi ha fotografering med elevrådet. Jag tror inte att Oliwia kommer vara med på det, för hon kommer typ hem från Turkiet den dagen eller nåt. Stackare...
När jag kom hem så kom mamma typ en halvtimma senare och då frågade jag henne om min dator som hon lämnade in idag till Siba. Och jag skulle få tillbaks den om 14 dagar. Så nu får jag låna Hampus eller mammas dator tills des.
Nu ska jag läsa lite bloggar sen ska jag ta och kolla lite läxor och sen vet jag inte vad jag ska göra faktiskt. Jo jag ska ta och höra med Trixie om min header, hon ska designa den åt mig trevlig och snäll som hon är. För hur jag än gör så blir jag sldrig nöjd!

Kommentarer
Postat av: Trixie Eklöf

Ja, jag håller med, jag är trevlig och snäll! Snygg och het också för den delen! ;) hahaha

2008-08-20 @ 18:17:28
URL: http://trixieeklof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0