Kista Galleria och Sthlm Quality Outlet


Har vart till Kista Galleria och på Sthlm Quality Outlet (glömde ta kort på Kista Galleria) idag.

Jag hittade jätte mycket kläder men dum som man är så köpte jag bara en enda tröja!

Nu har vi kommit hem från en dag i Sthlm. Har vart ganska trevligt, men hade vart trevligare om inte Daniel, pappa och Hampus hade följt med! Vi började vår dag i Kista Galleria. Det fanns så himla mycket kläder, men jag hade i tanke att kolla i alla butiker innan jag köpte något. Så som sagt hittade jag så mycket kläder som jag ville ha men i slutändan köpte jag bara en enda tröja. En tjocktröja som jag tänkte ha i vinter när det börjar bli lite kallare. Den är jätte skön. Men nu ska ni få höra anledningen till att jag inte köpte de andra kläderna. Ju det var så här: jag och mamma var och kollade i lite butiker och så och de andra tre gick till typ Clas Olssons och Teknik Magazinet. Men sen hade de kollat i alla de där skit butikerna och då kom dom till oss. Och det var mig ingen trevlig händelse ska jag säga! Dom bara gnälde och klagade hela tiden. Det var jätte irriterande. Men jag lyckade iallafall hålla igen min käft! Men sen började alla (ja inte jag då) bli hungriga. Och då fanns det 25 (eller hur många det nu var) resturangen där (visserligen väldigt dyra men who care? vi är inte där varje dag!) men tror ni inte att vi äter på Mc Donald´s?! Jo exakt! Smackade som vanligen skit, för jag har tröttnat på sån sliskmat! Och när vi sitter där och äter så börjar min lillebror klaga på att han har ont i magen och det var alla mökliga fel! Jag tror inte alls att han hade så ont som han sa, han sa nog bara det där för att få komma därifrån för han ville inte med dit överhuvudtaget! Och blåögda och korkade som mina föräldrar är så gick de på det och satt och tyckte synd om honom. Jag stod där ett tag och tyckte att det vara väldigt jobbigt att vara där och ville gå vidare. Men eftersom att det inte hände något med de andra fyra så sa jag bara att nu sticker jag ring när ni tänker sticka härifrån! Så jag gick därifrån och började kolla i lite butiker. Jag hann inte ens vara borta i fem minuter innan dom ringde och sa att Hampus mår så dåligt vi åker hem nu. Så jag blev sur för jag hade ju inte hunnit köpa några kläder alls liksom (förutom tröjan) Så det var bara att traska iväg med dem. Sen i parkerings huset så frågar mamma om jag hann med allt jag ville och var nöjd. Då klarade jag inte av att hålla igen käften längre så jag sa att nej det hann jag inte! Och jag ska åka hit en gång till och det ska då vara utan er tre och pekade på Daniel, pappa och Hampus! Mamma blev sur och sa vad är det för fel nu då? Då sa jag vad jag tyckte och att de bara hade gåt och sukat och klagat på att jag tar lång tid på mig och allt.
Sen sa mamma att hon frågade ju om jag var nöjd och ville vara kvar längre (för första gången hon hade frågat deet var när vi höl på att gå ner till bilen och det svarade jag bara för att Hampus måde dåligt). Och jag svarade jamen Hampus blev ju "sjuk" och det hade ju inte spelat nån roll vad jag svarat för vi hade ändå åkt hem! Och då blev vi osamms så alla vara irriterade på mig för att jag bara tänkte på mig själv och inte på honom. Och ärligt talat är det sant! Jag skiter i alla andra, bara jag får det jag vill ha.
Men sen när vi åkte därifrån så svängde vi in på Quality Outlet och då verkade det som att Hampus genakst måde mycket bättre. Så vi var där kanske en timme. Jag orkade inte med nån i min familj så jag gick åt ett helt annat hål och gick in i en annan butik för att slippa dem. Sen när jag hade gåt igenom alla affärer utan några som helst resultat så sökte jag upp min dryga familj. Det blev yterligare en halvtimme efter det för min storebror hade hittat åh så mycket kläder. Och de mesta var skit fult! Så där traskade jag runt i släpptåg på dem och tycket att det var ett jävla skit ställe och ville tillbaks till Kista. Och för första gången på hela dagen tyckte jag om att Hampus var "sjuk" för han började klaga och återigen var alla i min familj lika korkade så vi stormade till bilen (där pappa och Hampus redan satt och väntade). När vi kom dit såg han inte alls ut att må dåligt. Han såg helt normal ut och visade inte minsta tecken på dålighet. Men sen åkte vi hemåt. När vi kom till Enköping svängde vi in på Ö&B och skulle köpa toapapper. Det hade dom inte men vi köpte dricka istället. Och eftersom att Hampus måde så dåligt så fick han inte köpa nån dricka med kolsyre xD hah det är straffet man får om man förstör en heldag för mig i en galleria. Så han blev lite sur för att jag och Danne satt och drack cola och han en MER xD!! Haha!!! Rätt lagom åt honom!
Och nu är vi hemma och han verkar återigen må utmärkt! Jävla glädje dödare! :@

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0