Svenska berättelse

Men hejsan! xD

Jag sitter här med Svenska läxa. Vi ska skriva en äventyrsberättelse. Min hadlar om en Mutantkyckling xD den är skit flumig!
Det liksom handlar om att det är en kyckling om blir muterad av en blixt och sen så produserar den fler mutanter och tillslut så har dom förintat alla människor på hela jorden förutom 2 st som gömmt sig. Mutantkycklingarna tar över hela gjorden. Men när alla människorna var borta så blev dom hungriga och åt upp varandra tills det bara fanns två st kvar och då slår blixten ner i dom och dom blir små söta kycklingar igen. Och dom där två människorna som överlever tar hand om kyckligarna och dom liskom startat en helt ny jord. Med att födda upp ungar massor med ungar och massor med kycklingar.

Är skit trött nu så ska nog gå och göra mig i ordning så ska jag läsa lite bok sen...

xo xo
Anton

Kommentarer
Postat av: Trixie Eklöf

Okej, när det är kort vokal är det två konsonanter och när det är lååång vokal är det EN konsonant..... jag tror... :P

2008-04-08 @ 13:48:41
URL: http://www.trixieeklof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0